Saturday, March 16, 2013

Apakah Stem Cell?





Stem Cell juga dikenali sebagai Sel induk adalah sel yang berupaya menggantikan dirinya dan juga menghasilkan sel-sel baru untuk menggantikan sel-sel yang rosak dan mati.

Sel induk embrionil adalah sel yang menghasilkan sel-sel induk manusia dan uri di dalam rahim ibu semasa perkembangan bayi manakala

Sel induk dewasa adalah sel yang menggantikan sel-sel organ manusia dari kelahiran hingga dewasa.

Peranan Sel Induk Dalam Kesihatan:

Apabila fungsi sel induk dewasa kian menurun akibat proses penuaan serta faktor pemakanan dan gaya hidup, fungsi organ manusia boleh terjejas dan meningkatkan risiko penyakit kronik.

Satu cara untuk melambatkan proses penuaan dan mengembalikan fungsi organ adalah dengan mengaktifkan semula fungsi sel induk dewasa melalui pengambilan ekstrak sel induk dari sumber luaran.

Sel Induk Sebagai Makanan Kesihatan:

Membantu mengurangkan kadar gula dalam darah, menstabilkan tekanan darah, membaiki sel-sel yang rosak, menggantikan sel yang lama dengan sel yang baru serta mengekalkan kesihatan sel.

Sel induk yang digunakan dalam produk penjagaan kesihatan, banyak diperolehi daripada sumber uri manusia dan haiwan.

Ini menimbulkan permasalahan etika serta persoalan mengenai status halal dan kesesuaian sumber tersebut terutama sekali kepada umat islam.

Ekstrak Sel Induk berasaskan Tumbuhan:

Kajian saintifik oleh pakar kesihatan telah menunjukkan bahawa ekstrak sel induk dari sejenis pohon epal yang tumbuh di Switzerland, mampu memberikan perlindungan kepada sel induk tubuh dan mengaktifkan semula fungsinya yang terjejas akibat proses penuaan dan pengaruh pemakanan serta gaya hidup.

Secara amnya, sel induk berasaskan tumbuhan lebih kuat berbanding sel induk dari sumber manusia atau haiwan berdasarkan keupayaan tumbuhan hidup lebih lama walaupun berhadapan dengan faktor cuaca dan serangan makhluk perosak.

Kini pengguna Islam mempunyai pilihan ekstrak sel induk bukan sahaja halal malah lebih murah dan lebih berkesan berbanding kaedah suntikan sel induk dari sumber haiwan dan manusia.

Produk Sari Stem Cell Sarimah Signature Series dihasilkan melalui proses penyelidikan dan pembangunan yang merintis penemuan rahsia anti penuaan dengan menggunakan teknologi sel induk berasaskan tumbuhan yang terkini dari Switzerland.

Ia dirumuskan dengan PhytoCellTec Malus domestica serta ramuan ekstrak semulajadi bermutu tinggi seperti Guarana, beri acai, Biji Anggur, Pine Bark, Beta Glucan, L-Arginine dan Kolagen.
Untuk Maklumat Lanjut Sila KLIK
http://www.facebook.com/SarimahSignatureSeriesKekalSihatMenawan?ref=hl / Hubungi 012-3292221

                                                                                                                  019-9505205(pn                              
ramlah, kelamtam)
     

No comments:

Post a Comment